Vivíu, seica ata os 105 anos, no século IV e na Idade Media tiveron boa fama os que se acolleron baixo o seu nome e fundaron hospitais. Daquela época quedou o tema do porco, animal que se deixaba libre nas cidades, que levaba unha campaniña para saber de quen era, que vivía do que lle iban dando e que se aproveitaba en favor dos hospitais antonianos. Monxes acollidos ó seu patrocinio vestían hábito negro e tamén vivían das limosnas recibidas. A campaniña que lle vemos ó santo de Louredo ben pode ser un recordo de como aqueles monxes se daban a ver, chamando a atención co toque dela, para atraer algunha dádiva.
![]() |
| Igrexa parroquial de Louredo, Cortegada |
El non foi quen comezou o monaquismo, mais deulle un forte pulo e arrastrou tras de si moitos discípulos. Alternaba momentos de soidade con outros de curta aparición pública e comezou a vida de ermitán na súa propia cidade, traballando manualmente e atendendo a aqueles homes considerados santos na contorna. A súa vida coñecémola gracias a un discípulo seu, que a puxo por escrito, san Atanasio de Alexandría.
![]() |
| Retablos de Louredo, traballados polo "Chollo", de Remuíño |
Despois da morte dos seus pais quedou só cunha única irmá, moito mais nova. Tiña entón uns dezaoito ou vinte anos, e tomou coidado da casa e da súa irmá. Menos de seis meses despois da morte dos seus pais, ía, como de costume, de camiño cara á igrexa. Mentres camiñaba, ía meditando e reflexionaba como os apóstolos deixárono todo e seguiron ao Salvador (Mt 4:20; 19:27); como, segundo refírese nos Feitos (4:35-37), a xente vendía o que tiña e poñíao aos pés dos apóstolos para a súa distribución entre os necesitados; e que grande é a esperanza prometida nos ceos aos que obran así (Ef 1:18; Col 1:5). Pensando estas cousas, entrou á igrexa. Sucedeu que nese momento estaba a lerse a pasaxe, e escoitouse a pasaxe no que o Señor di ao mozo rico: Se queres ser perfecto, vende o que tes e dallo aos pobres; logo ven, sígueme, e terás un tesouro no ceo (Mt 19:21). Coma se Deus lle puxera o recordo dos santos e coma se a lectura fose dirixida especialmente a el, Antonio saíu inmediatamente da igrexa e deu a propiedade que tiña dos seus antepasados: 80 hectáreas, terra moi fértil e moi fermosa. Non quixo que nin el nin a súa irmá tivesen xa nada que ver con ela. Vendeu todo o demais, os bens mobles que posuía, e entregou aos pobres a considerable suma recibida, deixando só un pouco para a súa irmá.
Pero de novo, entrou na igrexa, escoitou aquela palabra do Señor no Evanxeo: Non vos preocupedes polo mañá (Mt 6:34). Non puido soportar maior espera, senón que foi e distribuíu aos pobres tamén isto último. Colocou á súa irmá onde virxes coñecidas e de confianza, entregándolla para que fose educada. Entón el mesmo dedicou todo o seu tempo á vida ascética, atento a si mesmo, preto da súa propia casa. Non existían aínda tantas celas monacales en Exipto, e ningún monxe coñecía sequera o afastado deserto. Todo o que quería enfrontarse consigo mesmo servindo a Cristo, practicaba a vida ascética só, non lonxe da súa aldea. Por aquel tempo había na aldea veciña un ancián que desde a súa mocidade levaba a vida ascética na soidade. Cando Antonio viuno, "tivo celo polo ben" (Gl 4:18), e estableceuse inmediatamente na veciñanza da cidade. Desde entón, cando oía que nalgures había unha alma que se esforzaba, íase, como sabia abella, a buscala e non volvía sen habela visto; só despois de recibir, por dicilo así, provisións para a súa xornada de virtude, regresaba.Aí, pois, pasou o tempo da súa iniciación e afirmou a súa determinación de non volver mais á casa dos seus pais nin de pensar nos seus parentes, senón de dedicar todas as súas inclinacións e enerxías á práctica continua da vida ascética. Así vivía Antonio e era amado por todos. El, á súa vez, sometíase con toda sinceridade aos homes piadosos que visitaba, e esforzábase en aprender aquilo en que cada un avantaxábao en celo e práctica ascética. Observaba a bondade dun, a seriedade doutro na oración; estudaba a apracible quietude dun e a afabilidade doutro; fixaba a súa atención nas vixilias observadas por un e nos estudos doutros; admiraba a un pola súa paciencia, e a outro por ayunar e durmir no chan; miraba a humildade dun e a abstinencia paciente doutro; e nuns e outros notaba especialmente a devoción a Cristo e o amor que se tiñan mutuamente.
| O san Antón do peto de ánimas de Louredo festéxase no verán, é o de Padua |



Comentarios
Publicar un comentario